Mijn besmetting met het Vogelvirus.

Mijn eerste post op het blog. Waar moet die nou over gaan? Ik zal dan ook maar beginnen bij het begin.
Hoe ben ik nou een vogelaar geworden?

Ik ben van mening dat vogelen wordt veroorzaakt door een virussen of ziektes. Sommige vogelaars hebben vanaf hun geboorte al een genetische afwijking, maar bij de meeste treedt het virus pas later in werking, zoals Parkinson* of reuma. Dit lijkt een heftige vergelijking, maar als je eenmaal besmet bent met het Vogelvirus heb je een constante stroom antibiotica nodig, zoals een junkie constant high moet raken. De antibiotica zijn in dit geval de vogels. En het liefst hele zeldzame! Dat werkt het verslavendst en het best om het Virus een tijd weer te onderdrukken. Het gevaar zit hem alleen juist in die zeldzame vogels. Een vogelaar verandert dan razendsnel in een monster en die moet en zal de desbetreffende vogel dan zien. Want het vooruitzicht een geweldige Dwerguil of een Marmereend te moeten missen, daar ligt een vogelaar dagen wakker van. Ook het binnenkomen van meldingen van bekenden werkt erg slecht op de nachtrust en op het dagelijks leven van deze persoon. Er zijn natuurlijk gewoon verplichtingen die voor alle mensen gelden, zo ook voor vogelaars. Een ontdekking van een zeldzaamheid brengt daar wel verandering in. De vogelaar gaat nadenken of hij zich niet ziek kan melden, ergens het openbaar vervoer kan nemen, of toch niet wat lessen kan verschuiven. Ook het meenemen van kinderen kan een oplossing zijn om toch die Geelsnavelduiker of Kleine Trap te kunnen zien.

Dat zijn dus de problemen waar vogelaars, vooral twitchende vogelaars, mee moeten dealen.

2 thoughts on “Mijn besmetting met het Vogelvirus.

  1. Beste lezers,
    Hierbij mijn excuses, mocht u gekwetst of dergelijke gevoelens hebben bij mijn vergelijking met reuma en Parkison. Het gebruik van deze ziektes puur bedoeld als vergelijking, ik snap dat dit voor sommige mensen niet fijn is, maar ik hoop da u ezee

  2. Beste lezers,
    Hierbij mijn excuses, mocht u gekwetst of dergelijke gevoelens hebben bij mijn vergelijking met reuma en Parkison. Het gebruik van deze ziektes puur bedoeld als vergelijking, ik snap dat dit voor sommige mensen niet fijn is, maar ik hoop dat u deze ene keer over uw hart wilt strijken. het zal niet vaker voorkomen. Ook weet ik dat het techische verhaal niet klopt, maar dit heet dichterlijke vrijheid.

Leave a Reply

